Начало > Публикации за работодатели > Как да стимулирате инициативността на служителите си?

Как да стимулирате инициативността на служителите си?

Източник:www.bgbusinesshelp.com
Подходът има за цел да отговори на въпроса: Защо инициативният служител е много по-ценен за фирмата, отколкото пасивният? В материала са описани съвети как чрез прилагането на подхода може лесно да се повиши инициативността на служителите и какъв е приносът от прилагането му за постигане целите на фирмата.
Защо е необходимо служителите да бъдат инициативни?
Чрез повишаване на инициативността си служителите:

•Ще бъдат активни, а не пасивни;
•Ще търсят идеи за подобрение на работата;
•Ще влагат повече усилия в разрешаване на проблемите, с които се сблъскват, ще измислят алтернативни идеи за постигане на целите;
•Ще подобрят личната си ефективност и тази на екипа (звеното);
•Ще придобият самочувствие, че се справят по-добре с работата, в следствие на което ще се повиши мотивацията им;
•Ще бъдат по-целенасочени в работата и действията си.
Инициативността е много ценно качество за служителите особено за тези на ръководни позиции. Но идеите са истински ценни, когато са конструктивни. На база на опита мога да кажа, че съществуват предпоставки, които помагат за даването на конструктивни и целенасочени идеи, допринасящи за развитие на фирмата:

•Служителите да познават и разбират стратегията и целите на фирмата;
•Да са наясно с целите пред тяхната длъжност;
•Служителите да са запознати с новостите в тяхната професионална област;
•В организацията да се поощрява даването на нови идеи;
•В организацията да се стимулира творческото мислене;
•В организацията е изградена конструктивна организационна култура;
Чрез създаване на условия служителите да дават добри идеи се стимулира тяхната активност. Няма фирма, която да може да реализира пълния си потенциал, ако служителите й са пасивни по отношение даването на нови идеи. А добрата идея би могла да означава нова възможност за фирмата и едва ли съществува човек, който би искал да пропуска добрите възможности.

8 начина да стимулирате инициативността на вашите служители:

•Създайте благоприятна работна среда и взаимоотношения.
•В организацията насърчавайте активния, пред пасивния модел на поведение.
•Поддържайте добра комуникация между служители и управляващи.
•Определяйте ясни цели на инициативите (търсенето на идеи и решения да има определена насоченост, а не просто служителите да дават идеи).
•Развивайте аналитични умения у служителите (за целта могат да помогнат подходящи обучения).•Давайте им предизвикателна работа, предизвикателствата са „фитнес за ума”. Това е начин да се стимулира мозъка да търси идеи за подобрения или решения на възникващи проблеми.
•Не отхвърляйте идеите на служителите, без да ги обмислите. Ако съзнанието ви е заето с много неща, може да не откроите веднага добрата идея (и любовта не винаги се случва от пръв поглед🙂 ).
•Възнаграждавайте, дори и символично, добрите идеи (можете да организирате конкурс за най-добра идея).
Ако искате служителите ви да придобият истинска стойност за фирмата превърнете ги в търсачи на нови идеи! Това разбира се не означава всеки да бъде инициативен по всички въпроси. Насочеността на идеите ще зависи от мястото на служителите в йерархията на фирмата и тяхната област на компетентност. Например един мениджър от средно управленско ниво би могъл да предлага идеи как да се оптимизира работата в звеното, за което отговаря или да помисли как да се повиши удоволетвореността на клиентите и др. Важното е идеите да са конструктивни и прилагането им да допринесе за развитието на фирмата и за постигане на цели й.

Този е последният от серията подходи за поддържане на служителите, както образно ги нарекох, в „stand by” готовност. Във всеки материал съм споделила важни условия за постигане на добра ефективност на служителите. Макар и на кратко съм разказала защо изброените умения са ключови за съвременния служител. Надявам се подходите да са ви били полезни!

1. Изграждане на традиция служителите във фирмата да са запознати с новостите в областта, в която работят
2. Използване на нови технологии в работата за подобрение на изпълнението на служителите – проблеми и възможности
3.Поощряване на творческото мислене на хората
4.Готови за промяната или как служителите бързо да се адаптират към промените в организацията
5.Отърсете се от излишните задачи или какво, на кого и колко да делегираме
6.Умение за ефективно определяне на приоритети в работата – още една стъпка към постигане на по-добра ефективност на служителите
Автор: Лидия Тодорова

  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: