Начало > Публикации за работодатели > Как да бъдеш добър мениджър?

Как да бъдеш добър мениджър?

Във всяка голяма организация има йерархия на управление, която поддържа безпроблемната работа. Независимо дали сте старши мениджър, среден мениджър, или надзорен орган, вие сте отговорни за насочване на хората, така че целите на организацията да са изпълнени. Добрият мениджър може да мотивира хората, да ги поучава от собствените си грешки и да зачита колективната работа.

1. Мотивирайте Вашите подчинени

Защо служителите са предпочели да работят точно във вашата компания? Кое е това, което прави работния им ден – ползотворен? Какво ги кара да останат именно в тази организация след един лош ден или лоша седмица? Не си мислете, че парите са винаги определящ фактор за запазване на персонала. Посъветвайте се с работниците и служителите какво харесват в работата си. Стимулирайте ги да бъдат честни с Вас. Бъдете добър слушател. След това предприемете действия въз основа на получената информация. Ако здравето е важно за тях, осигурете им свободно време. Не забравяйте, че нашите ценности определят нас самите. Ако управлявате като зачитате стойността на вашия екип, вашите служители ще гарантират 100 % реализация на бизнес идеите Ви.

2. Делегирайте им права

Вие сте един успешен мениджър, защото сте добър в това, което правите, но това не значи, че трябва да направите всичко сами. Работата ви като мениджър е да научите другите хора как се постигат положителни резултати по време на работния процес. Ако не сте доволни с делегирането и разпределението на правата обаче, това може да окаже негативно влияние, както върху начина на работа, така и в крайния резултат. Един от начините да се преодолее това е да делегирате права постепенно. Дайте на хората лесни и основни задачи,които трябва да изпълняват и открийте техните силни и слаби страни. Едва след това ги ангажирайте с повече отговорности.

3. Дръжте вратата отворена

Винаги напомняйте на Вашите служители, че ако имат някакви въпроси или притеснения, Вие сте готови да ги чуете. Не бъдете един от онези мениджъри, които по невнимание карат служителите да се притесняват да споделят важен техен проблем.Така, Вие имате възможност да покажете на служителите си, че искате тази организация да бъде пълноценно място за работа.

4. Стремете се да покажете на Вашите служители, че грешките са, за да се учим от тях.
Като мениджър, Вие поемате отговорност за действията на служителите си, така че последното нещо, което искате да направите, е да сте отговорни за чужди грешки. За предотвратяването им е необходимо да въведете ясни инструкции за работа и строги стандарти. Позволявайте им да взимат собствени решения едва, когато сте сигурни в тяхната компетенция. Бъдете справедливи и понякога толерантни към грешките им.

5. Отнасяйте се еднакво към всички

Много пъти фаворитизирането на даден служител се случва на подсъзнателно ниво. Тенденцията е, че понякога демонстрираме признанието си към тези служители, които ни напомнят за нас самите по някакъв начин и които всъщност харесваме, а не към хората, които правят най-големите приноси на организацията. Важно е да стимулирате всички с положителни отзиви за тяхната работа.

  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: