Начало > Бизнес Статии > Как да напишете мотивационно писмо?

Как да напишете мотивационно писмо?

Мотивационното писмо вече е почти задължителна част от документите за кандидатстване. Неговата основна функция е да подчертае желанието Ви да заемете конкретната позиция, а не да преповтаря информацията от автобиографията. С него получавате шанс да представите Вашите умения, опит и лични качества като перфектните за позицията и е начин да се отличите от всички останали кандидати. С мотивационното писмо трябва да демонстрирате увереност. Спазвайте деловия тон, но се стремете към индивидуален стил на изразяване. Изложете мотивите си стегнато, в рамките на една страница А4 и в не повече от три основни параграфа.

Подходете към Вашето писмо като към „търговско“ средство. Понякога целта на мотивационното писмо е само една – да провокира HR специалиста да разгледа Вашето CV. Затова е изключително важно как ще го структурирате и каква информация ще съдържа то, защото мотивационното писмо може както да Ви даде шанс, така и да затвори вратите пред Вас, ако не е индивидуализирано и е пълно с грешки.

Има няколко задължителни принципа, които винаги трябва да спазвате

– Създавайте ново мотивационно писмо за всяка позиция, за която кандидатствате. Никога не трябва да изпращате едно и също мотивационно писмо на различни работодатели и за различни позиции.

– Може да потърсете образци в интернет, но никога не изпращайте стандартно мотивационно писмо. Само един поглед на специалист по подбор е достатъчен, за да квалифицира писмото Ви като „шаблонно”, което е по-скоро знак за липса на желание да заемете позицията, щом не сте положили минимално старание.

– Наблегнете на това с какво сте допринесли за компанията на предишната Ви длъжност и с какво ще сте полезни за организацията, ако Ви изберат за позицията. Ако позицията, за която кандидатствате, е в различна сфера от тази, която сте заемали до този момент, открийте и посочете връзки между двете.

– Покажете, че се интересувате от компанията и че сте я проучили, но не преразказвайте съдържанието от корпоративната интернет страница. Обяснете защо желаете да получите работата и как тя се вписва във Вашия план за кариерно развитие.

– Трябва да сте сигурни, че адресирате мотивационното писмо до точния човек и внимавайте да изпишете позицията и името му правилно.

– Подготвяйки мотивационното писмо, Вие се стремите към следващия етап в процеса – интервю. Ако Ви се налага пътуване или друга заетост, тактично обяснете това и посочете дати, в които ще можете да се отзовете на покана за интервю.

– Мотивационното писмо не е мястото, където да посочите каква заплата очаквате. Възнаграждението е тема на друг разговор и работодателят не трябва да остава с впечатлението, че основната причина за желаното назначение е работната заплата.

При структурирането на мотивационното писмо следвайте следните стъпки

Как да започнем:
Започнете мотивационното писмо, като задължително го адресирате до конкретна личност. Ако в обявата не е посочено лице за контакт, проучете кой е HR мениджърът на компанията. В случай, че организацията няма самостоятелно структурно звено по HR, можете да адресирате писмото до управителя на фирмата или ръководителя на отдела, за който кандидатствате.
Във въвеждащия параграф уточнете за коя точно позиция кандидатствате. Пояснете откъде знаете за свободната длъжност. След това изложете мотивите си да се насочите към точно тази обява – обяснете защо кандидатствате, демонстрирайте желание за работа, разбиране към изискванията на длъжността и интерес към фирмата.

Как да продължим:
Вторият, „маркетингов“, параграф на Вашето мотивационно писмо трябва да подчертае качествата и способностите Ви. Избройте силните си страни, но без да прекалявате с хвалбите. Не забравяйте, че Вашата цел е да стигнете до следващия етап – интервюто, където преувеличените Ви достойнства лесно могат да бъдат разкрити. Наблегнете на тези Ваши умения, които са пряко свързани с бъдещата Ви дейност, разкажете накратко как сте приложили на практика придобитата квалификация в заеманите досега длъжности. Добавете и Вашите предложения за това, което бихте направили за бъдещия успех на фирмата.

Пример:
Смятам, че съм подходящ/а за длъжността „Маркетинг мениджър“, защото съм завършил/а специалност „Маркетинг” в един от най-добрите ни икономически университети в страната – и то с отличен успех. Имам две години опит на позиция „Маркетинг специалист” и съм убеден/а, че с придобия опит ще допринеса за развитието на Вашата фирма. Досегашният ми трудов стаж ми е дал опит за работа в екип и смятам, че лесно бих се вписал/а и сработил/а с екипа на компанията. Комуникативен/а съм и имам опит с говорене пред публика, което ми помага при водене на преговори, презентации и бизнес срещи. Участвал/а съм в работата по международни проекти, свързани с управление на бюджети за маркетингови проучвания и реклама, което ми дава увереност, че ще се справя на позицията „Маркетинг мениджър”. Имам креативно мислене и с нови идеи бих могъл/а да допринеса за развитието и налагането на компанията на пазара.

Как да завършим:
Отбележете, че сте на разположение за интервю и улеснете обратната връзка, като оставите координати: телефон или електронна поща. Най-отдолу отбележете датата и Вашето име.

Не забравяйте:
Никога не подценявайте стойността на мотивационното писмо

Категории:Бизнес Статии
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: